Saturday, October 17, 2015

Widgets

TERLIUR HABIS! Inilah 2 foto Almy Nadia melentik bentuk badan yang amat mengghairahkan setelah bersalin anak sulung. Cuba lihat foto no.2 tu, Fuh!...tak sangka sampai macam ni seksi bentuk badan Almy.

WANITA mana tidak mahukan bentuk badan yang cantik seperti pernah dimilikinya dahulu. Impian itu juga menjadi matlamat pelakon Almy Nadia yang sebelum ini kelihatan sedikit berisi setelah melahirkan cahaya mata pertama yang diberi nama Afrina Arianna, 8 bulan.

Buktinya, dua bulan terkini kelihatan susuk tubuh pelakon ini semakin kurus berbanding sebelumnya.

Almy mengakui perubahan dirinya itu dan mendedahkan usahanya untuk kurus pernah diluahkan sendiri terhadap anaknya sehingga menangis di depan puterinya itu.

“Sebelum ini saya memang pentingkan keperluan anak terlebih dahulu daripada diri saya. Orang tidak tahu pada bulan awal kelahiran anak saya, dia mengalami masalah kuning sehingga 44 hari pantang. Perlu berulang-alik hospital.

“Justeru, segala ubat atau jamu, tidak boleh lagi saya sentuh ketika itu dan membuatkan berat badan kelihatan sedikit berisi.

“Saya juga pernah menangis di depan anak, suami dan ibu saya, di mana saya mahu kembali kurus setelah tidak tahan mendengar kritikan ramai pihak terhadap perubahan fizikal saya.

“Alhamdulillah ketika umurnya enam bulan ke atas, anak saya seperti memahami apa yang saya katakan hari-hari kepadanya dan mula mahukan susu badan ketika waktu malam sahaja,” katanya kepada Zass, semalam.

Almy juga mengakui yang bukan dirinya sahaja mahukan perubahan kepada bentuk badan sedia kala, tetapi suaminya yang juga pelakon, Fizz Fairuz turut memberi sokongan dan membelikan alat sauna kepadanya.

“Ya memang suami ada membelikan saya alat sauna untuk saya gunakan di rumah. Oleh itu, saya gunakan sebaiknya apabila seminggu lima kali saya akan bersauna. Dua hari rehat.

“Alhamdulillah memang nampak perbezaannya apabila saya mencuba baju yang sebelum ini seperti nangka dibalut kain, tetapi sekarang longgar banyak.

“Memang saya sangat bersyukur. Tetapi berat badan sekarang masih belum mencapai sasaran saya untuk kembali dengan berat 50 kilogram.

“Saya akan lakukan secara perlahan-lahan kerana sekarang saya masih menyusukan anak,” katanya.

Rindu berlakon

Berkongsi pula mengenai kerjaya lakonannya, Almy turut mengakui dia rindu untuk kembali ke dunia lakonan setelah lama berehat.

“Saya memang rindu nak berlakon semula, tetapi dengan bentuk fizikal saya ini, belum ada pihak yang sudi tawarkan untuk saya berlakon.

“Kebanyakan penerbit tidak mahu pelakon yang badan gemuk seperti saya, pelakon yang cantik dan kurus sahaja akan menjadi pilihan.

“Tetapi saya tidak berputus asa, mungkin nanti ada rezeki saya akan kembali semula dalam lakonan. Apa yang saya lakukan kini adalah fokus dalam perniagaan sengkuang saya, Alhamdulillah ada sambutannya,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts with Thumbnails